Pagini

marți, 18 martie 2014

Ogra? Ce? Unde?

Telefonul sună şi răspund imediat:
- Salut.
- Salve. Pe unde eşti?
- În Ogra.
 A, nu eşti în ţară?!
- Ba da, tocmai ţi-am spus că sunt în Ogra.
- Ce mă?! Unde?
- OGRA, frate!
- Ogra? Unde e asta?

Cam aşa a decurs o discuţie la telefon cu unul dintre amicii mei. De fapt, când spui Ogra toţi ridică sprâncenele în speranţa că le voi  da mai multe detalii. Această mică localitate se află pe drumul principal dintre Târgu Mureş şi Turda. Ogra ar fi rămas şi pentru mine o necuoscută, doar un nume de sat unguresc scris pe o tablă pe marginea drumului, nume pe care l-aş fi uitat imediat. Dar aici, acum câţiva ani în timpul unui tur cu un fotograf din America, am observant un alt semn care mi-a atras imediat atenţia. Pe el se putea citi clar “Castelul Haller”.
Castelul Haller, Ogra

Familia Haller, o importantă familie de grofi din Transilvania, a deţinut mai multe castele de-a lungul timpului, cele din Coplean şi Cetatea de Baltă fiind printre cele mai importante. Din păcate, multe dintre aceste castele din Transilvania se află într-o stare de degradare avansată. Unele, puţine la număr, au fost salvate sau se află în renovare.
Maşină de epocă la Castelul Haller, Ogra

Castelul Haller din Ogra, aflat acum în proprietatea unei familii tinere din Târgu Mureş a fost renovat şi transformat într-un hotel cu stil. De curând intratrea în curte se face direct de pe drumul naţional, evitând în acest fel hârtoapele drumului care trece prin sat. Odată intraţi în holul de primire, bunul-gust îşi face prezenţa imediat. Mobilierul clasic din lemn masiv, tablourile mari de pe pereţi şi primirea caldă fac din acest loc cel puţin un loc de popas ideal.
Telefonul din cameră. Castelul Haller, Ogra.

Am avut aici atât grupuri mici cât şi mari iar turiştii mei străini au fost mereu încântaţi de ceea ce au văzut.
Propietarii merită felicitări pentru munca depusă şi vă puteţi da seama de realizările lor în momentul în care vă vor arăta pozele castelului la momentul achiziţiei. Atunci era doar un morman de moloz între pereţi scorojiţi.

Pentru mai multe detalii vă recomand filmul de mai jos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu