Podul lui Traian, rampă de gunoaie |
De curând am fost aici cu un istoric interesat de
acest pod. Odată ajuns în faţa podului soţia lui a avut un şoc.
Mirată, se tot uita la soţul ei, întrebându-l din ochi dacă aici e renumitul
pod construit în timpul lui Traian.
După construirea barajului Porţile de Fier nivelul Dunării a
crescut foarte mult. Pilonii aflaţi pe talveg au dispărut complet, doar cei doi
piloni de pe cele două maluri rămânând vizibili. La noi, pentru a-l proteja de
inundaţii, pilonul a fost înconjurat de o centură de beton. Acum totul arată ca
şi când acest loc e o zonă calamitată, locul unui accident nuclear unde trebuie
să stai cât mai departe de pilon. Acest bazin hidos a devenit o rampă de
gunoaie unde doar un englez rătăcit mai ajunge din când în când, că doar el poate
aprecia valoarea reală a unei aesmenea ruine.
Istoricul englez se întoarce către mine şi uluit mă întreabă
de ce atăta nepăsare. Îi răspund cinic explicându-i că autorităţile locale
preferă sa investească 46 000 de euro intr-o toaletă şcolara. Ruinele astea
pot să mai aştepte, că doar sunt aici de 2000 de ani.
Podul lui Traian a fost construit in anul 105 de către Apolodor
din Damasc, arhitectul favorit al împăratului dar şi autorul celebrei columne
din Roma care descrie campania de cucerire a Daciei. Ca o curiozitate, trebuie
menţionat că podul a fost cel mai lung pod din lume pentru o mie de ani, deşi
încetase să mai existe cu mult timp în urmă.
Şi dacă tot sunt în zonă, nu pot rata povesta recentă legată
de Băile Herculane. O hoţie pe faţă, la drumul mare. Povestea privatizării
începe din nou sub regimul PSD când o vrăjeală de minsitru, pe numele său
Agaton, a pus staţiunea în braţele unui aşa-zis investitor român, ca ăstia de
la TUI, Accor sau alţii erau nişte neofiţi. Rezultatul se poate vede foarte
bine astăzi. Să-i mulţumiţi lui Agaton si PSD-ului că tot sunt alegeri acum.
Şi sunt sute de
hoteluri, spa-uri, baze de agrement, atracţii turistice, restaurante care au
fost privatizate fraudulos sub regimul prezentat azi sub numele PSD. Metodele
au fost diverse, negocieri directe, metoda de privatizare MEBO, falsuri, etc.
Băile Imperiale Austriece |
Podul forjat |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu